همگام با دانشجو

دانلود برترین فایلهای دانشجویی (دانلود انواع پروژه،پایان نامه،تحقیق،مقاله،پاورپوینت....)

همگام با دانشجو

دانلود برترین فایلهای دانشجویی (دانلود انواع پروژه،پایان نامه،تحقیق،مقاله،پاورپوینت....)

این وبلاگ متناسب با نیازهای دانشجویان،دانش پژوهان،اساتید،معلمان و سایر اقشار جامعه انواع فایلهای با کیفیت و تضمین شده را در جهت برطرف کردن پاره ای از نیازهای دانش پژوهان ارائه میدهد، امیدواریم با کمک شما عزیزان بتوانیم از این امر مهم برآییم .

  • ۰
  • ۰

مطالعات کامل تحلیل وضعیت اقلیم استان تهران:

 

Image result for ‫اقلیم استان تهران‬‎

 

شرح مختصر:

این فایل حاوی گزارش مطالعات کامل تحلیل وضعیت اقلیم استان تهران با فرمت pdf (قابلیت تبدیل شدن به word) و ۱۹۲ صفحه برای شما عزیزان تدوین شده است که در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود فرمایید.

چکیده گزارش:

عوامل اقلیمی از مهمترین و اصلی ترین عوامل تعیین کننده محدودیت و قابلیت در هر ناحیه محسوب میشوند. بخاطر تاثیر مستقیم در دو عامل مهم تنظیم کننده سازمان فضائی در هر ناحیه یعنی حرارت و دما، اقلیم نقش ویژه ای در تعیین قابلیت اراضی ایفا میکند. تغییرات مکانی و نوسانات زمانی ( اعم از فصلی، سالیانه و دراز مدت) دما و بارندگی کنترل کننده اصلی توزیع فضائی و فعالیتهای زمانی و مکانی گیاهان، جانوران و جوامع انسانی میباشد. در گزارش حاضر، ابتدا جریانات جوی و موقعیت ایستگاههای هواشناسی موجود در استان مورد بررسی قرار گرفته است

سپس به کمک آمار و اطلاعات موجود، ویژگیهای دما، بارندگی، باد و تبخیر در این استان تهران بررسی شده و بالاخره پهنه های اقلیمی از نظر دو عامل مهم دما و بارندگی و همچنین آسایش اقلیمی تجزیه و تحلیل شده است. خلاصه یافته های مهم این بررسی بشرح زیر بوده است.
استان تهران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و برخورداری از تنوع زیاد در ارتفاع، شیب، جهت و ریز
اقلیم ها شرایط اقلیمی متنوعی دارد. این استان بعلت قرار گرفتن در مرز بین دو اقلیم متضاد مرطوب در شمال و خشک و بیابانی در جنوب از نظر اقلیمی در موقعیت حساس و شکننده ای قرار دارد. در اثر بهره برداری های بی رویه از اراضی و بی توجهی به قابلیتها و محدودیتهای اقلیمی منطقه مرز بیابان در جنوب استان روندی رو به توسعه نشان میدهد. ضمنا تمرکز فعالیتهای شهری و صنعتی در نواحی مرکزی استان از نظر آلوده سازی محیط و اثرات منفی بر اقلیم منطقه از تهدیدات مهم محسوب میشود. نواحی شمالی استان که از اقلیم نیمه مرطوب برخوردار بوده و اساسا برای استقرار پوشش گیاهی و مرتعداری مناسب است بعلت بهره برداریهای بی رویه و تخریب پوشش گیاهی به منطقه خطر از نظر سیل و زمین لغزه تبدیل شده است.

 

برای دریافت فایل لطفا به قسمت زیر مراجعه نمایید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی